Hoe efficiënt is jullie bhv alarmering?

In grote bedrijven moet er nagedacht worden over een systeem van bhv alarmering. Het is anders immers haast onmogelijk om de bhv’ers snel te bereiken op het moment dat er zich een crisissituatie voordoet. En snel handelen is juist cruciaal op dergelijke momenten, dus het is echt van belang om na te denken over hoe jullie dit aanpakken. Een goede oplossing hiervoor is de speciale app van multibel, daarmee maak je snelle bhv alarmering eenvoudig mogelijk.

Bedrijfshulpverleners

In alle organisaties en bij alle evenementen is het tegenwoordig verplicht dat er bedrijfshulpverleners aanwezig zijn die hulp kunnen verlenen in het geval van noodsituaties. Zij hebben speciale trainingen gevolgd om te weten wat er gedaan moet worden in geval van bijvoorbeeld brand, gebouwontruimingen of medische noodgevallen. Maar om dit te kunnen doen, moet je wel nadenken over de bhv alarmering. Het is immers niet voldoende dat er bedrijfshulpverleners aanwezig zijn, deze moeten ook nog gealarmeerd worden op het moment dat er een crisissituatie is. Bij een klein evenement of een klein bedrijf is de bedrijfshulpverlener vaak snel genoeg gevonden, maar bij grote evenementen en bij bedrijven of instellingen met een groot oppervlak is dit natuurlijk wel een ander verhaal. Dan is het echt noodzakelijk om een goed systeem te hebben voor bhv alarmering. Niet alleen om de juiste personen op de juiste plek te krijgen in een noodsituatie, maar ook om te weten welke bedrijfshulpverleners er eigenlijk op dat moment aanwezig zijn. Je houdt hier natuurlijk rekening mee bij het inplannen van personeel, maar is de bezetting ook nog op orde op het moment dat er iemand ziek wordt? Er zijn verschillende manieren waarop je ervoor kunt zorgen dat de bhv alarmering goed verloopt. Een van de eenvoudigste en beste opties is waarschijnlijk het gebruik van de speciaal hiervoor gemaakte app van multibel.

Bhv alarmering met app

Wat maakt deze app nu zo bijzonder en zo handig in gebruik? Dat is vanwege een paar punten:

  • bhv’ers kunnen hun aanwezigheid aangeven
  • iedere bedrijfshulpverlener die aanwezig is, krijgt de bhv alarmering via de app binnen
  • er wordt duidelijk aangegeven wat voor crisissituatie er is
  • er is te zien wie wel of niet in staat is om op het alarm te reageren
  • er ontstaat inzicht in de opkomsttijd

Zo heb je altijd een goed overzicht van wie er aanwezig is, wie er kan helpen in geval van een noodsituatie en hoe snel er daadwerkelijk iemand ter plaatse was. Dat is niet alleen op het moment van een crisissituatie handig, maar het geeft je ook handvatten voor evaluatie. Deze manier bhv alarmering stelt in je staat om effectief en efficiënt met crisissituaties om te gaan, dat is natuurlijk van belang want tijd is in dergelijke situaties vaak een cruciale factor. Bovendien ziet de bhv’er meteen waarom er een oproep wordt gedaan, bijvoorbeeld voor brand, een technische storing of agressief gedrag. Zo kan er beter op de oproep gereageerd worden. Zoeken jullie naar manieren om de bedrijfshulpverleners beter hun taak te kunnen laten uitvoeren? Dan is het dus zeker de moeite waard om de bhv alarmering app van multibel te gaan gebruiken!

Reageren is niet mogelijk