250% meer klanten dankzij bedrijfsanimatie

Op sommige momenten vraag je je als ondernemer af waar je de klanten vandaan moet halen. Het werk is er wel, daar niet van – maar met alle concurrenten die op dezelfde markt zitten is het moeilijk om op te vallen bij de klanten die jij wilt hebben binnen jouw onderneming. We gebruiken binnen ons tekstbureau verschillende platformen om zo klanten aan te trekken. Net als alle concurrenten. Daarom zijn we aan tafel gaan zitten en hebben we nagedacht over manieren om meer mensen aan te trekken. Inzetten van bedrijfsanimatie was de optie waar we voor gekozen hebben. Waarom? Omdat potentiële klanten tegenwoordig allemaal haast hebben en niet de tijd nemen om complete berichten door te lezen. Door alle informatie te verwerken in bedrijfsanimatie, kunnen we alle mogelijke klanten binnen 30 seconden laten zien waarom ze voor ons moeten kiezen. Aangezien ze geen enorme teksten voor zich zien en weten dat zij binnen 30 seconden klaar zijn, wordt de bedrijfsanimatie veel vaker geopend dan de berichten van onze concurrenten. Alleen via het platform Upwork hebben we 250% meer klanten binnen weten te halen. De cijfers van de andere platformen zijn nog niet binnen, maar we verwachten daar zelfs meer resultaten omdat de concurrenten daar nog helemaal geen gebruikmaken van nieuwe technieken.

Waarom bedrijfsanimatie inzetten?

Voor ons heeft bedrijfsanimatie inzetten een aantal sterke voordelen laten zien. Allereerst laat het zien dat we tot veel meer in staat zijn dan alleen teksten schrijven. Dat we hiervoor Ross N Ford aan hebben genomen (ross-n-ford.com), dat is ons geheim. Het zorgt daarnaast voor een professionele uitstraling. In plaats van lange lappen tekst krijgt een mogelijke klant direct alle informatie op een presenteerblaadje dat prachtig aangekleed is. Een laatste reden om verder te gaan met de bedrijfsanimatie is dat er veel meer respons komt. Een klant die bedankt voor de bedrijfsanimatie en complimenten geeft, biedt ons in feite een lijntje om nog eens de voordelen te benadrukken van onze diensten. We zijn misschien niet de goedkoopste, maar we weten bijzonder goed wat we doen en wat we kunnen bieden aan de klant. Elk open lijntje heeft tot vandaag nog geleid tot een opdracht waardoor we met spoed op zoek moesten naar extra mensen die we in konden zetten op de verschillende projecten die we hebben liggen. We kunnen dus met gemak stellen dat het inzetten van bedrijfsanimatie gezorgd heeft voor een flinke toename van de omzet en het aantal mensen in ons netwerk, iets dat minstens zo belangrijk is.

Op naar duurzame groei

Door de snelle groei van ons bedrijf hebben we te weinig aandacht besteed aan het duurzame karakter van de groei. Daarom gaan we nu met een specialist aan de slag om alles te digitaliseren binnen onze onderneming. Wanneer dit klaar is, laten we opnieuw bedrijfsanimatie maken, maar dit keer zullen we het op onze website plaatsen zodat de mensen die interesse hebben in samenwerking direct kunnen zien dat we een duurzaam bedrijf zijn met aandacht voor de maatschappelijke problemen  die er vandaag zijn.

  • We hopen hiermee niet alleen meer klanten binnen te halen.
  • We hopen andere bedrijven te motiveren om hier ook mee aan de slag te gaan zodat we samen een groter bereik hebben wanneer het gaat om de ecologische voetafdruk.
  • En in de toekomst gaan we daarom bijvoorbeeld gebruikmaken van groene stroom en gaan we werken aan een digitaal platform waardoor geen van de samenwerkende bedrijven nog printjes hoeft te krijgen met de opdrachten of de overzichten die nog zijn om direct aan de slag te gaan met de openstaande orders.  

Reageren is niet mogelijk