Promotieartikelen voor een beurs

Promotieartikelen voor een beursHet afgelopen jaar stond ik een aantal dagen op een beurs. Het was dan ook mijn taak om ervoor te zorgen dat de studenten bij ons bedrijf gingen stage lopen. Ik was dus opzoek naar potentiële stagiaires. En de studenten die interesse hadden in ons bedrijf konden dan aan mij al hun vragen stellen. Hierdoor kwamen we er al snel achter of er van beide kanten een klik was. Dit soort beurzen zijn dan ook heel waardevol. Voor mij is het waardevol omdat ik heel veel studenten ontmoet en erachter kom wat voor vragen deze studenten hebben. En ik kan de studenten waar ik meteen een klik mee heb helpen om een goede brief te schrijven door met ze mee te denken.

De juiste promotieartikelen voor je bedrijf

Alleen mijn verhaal vertellen is onvoldoende. Je moet anders zijn en opvallen. Dit doen we door promotieartikelen te gebruiken. We delen pennen en petten uit met ons logo. Het is super gaaf als je vervolgens allemaal studenten ziet rondlopen met onze petten. Hier maken we gebruik van en we maken dan ook foto’s van deze studenten. Dit is natuurlijk goed voor ons imago en deze foto’s gebruiken we dan weer op sociale media. Ik geloof er dan ook in dat de juiste promotieartikelen als reclame werkt voor je bedrijf. De studenten maken op deze manier reclame voor ons. Het is erg leuk om op een beurs te staan. Ik zie veel bedrijven de verkeerde promotieartikelen gebruiken. Iedereen heeft wel een pen met zijn logo, dit is totaal niet opvallend. Als bedrijf val je hier dus helemaal niet mee op. Dat is super zonde. Je moet iets anders verzinnen, iets wat niemand nog doet. Als je van opvallend materiaal gebruik maakt zullen mensen je onthouden. Wat ik vaak mee krijg van nieuwe stagiaires is dat ze overtuigd zijn na deze beurs. Ons promotie materiaal is origineel, kleurrijk en valt echt op. Dat vinden jongeren heel gaaf. Ons bedrijf staat dan ook bekend als een jong en creatief bedrijf.

Reclame maken 

Een originele reclame werkt niet meer zo goed. Mensen vinden het niet meer zo boeiend om een advertentie te zien. Reclame maken door grote borden en lovende boodschappen doe ik dan ook niet. Daar geloof ik niet. Ik geloof er juist in dat je door veel promotieartikelen te geven de juiste mensen vanzelf bij je terugkomen. Ik probeer ook altijd een wedstrijd te organiseren zodat de studenten met de promotieartikelen op de foto gaan. Dat is voor ons weer gratis reclame. Dit is reclame die mensen wel leuk vinden om te bekijken, het gaat namelijk over studenten die op zoek zijn naar een stageplek. Dit is herkenbaar en het is wat anders dan dat de medewerkers van het bedrijf. Waarom wil je promotieartikelen gebruiken voor je reclame:

  • Doordat je mensen iets geeft onthouden ze je bedrijfsnaam
  • Deel iets uit wat bij je boodschap past
  • Je verhaal vertellen is niet voldoende, je moet indruk maken.
  • Door iets uit te delen komen mensen vanzelf bij je terug.
  • Reclame maken was nog nooit zo makkelijk door deze producten 

Voor mijn werk stond ik twee dagen op een beurs. Het was de bedoeling om voor een aantal nieuwe stagiaires te zorgen. Het is dan nodig dat je het bedrijf op een leuke manier onder de aandacht brengt. De juiste promotieartikelen is dan ook enorm belangrijk. Het uitdelen van pennen, petten of doosjes snoep met ons logo zijn dan super leuk. Hierdoor zullen de studenten ons onthouden en is de kans groot dat ze bij ons bedrijf zullen solliciteren. Ben je ook op zoek naar promotieartikelen? Dereklameshop.nl.

Reageren is niet mogelijk